Visie

De missie van onze school willen wij graag kort en bondig omschrijven als ‘het geven van kwalitatief goed christelijk basisonderwijs.’ In de periode 2020-2024 werken we 'Schoolplan 2020-2024' uit. Dit plan heeft als titel: 'Op Koers'. Onze bovenstaande missie willen we graag verder duiden.

Op de Ark bieden we rust en veiligheid. We zien ieder kind, uniek en door God geschapen. Leerlingen, teamleden en ouders benaderen elkaar positief en respectvol. Wij, leerlingen en leerkrachten, zijn eigenaar van ons leerproces, waarin ontdekken, onderzoeken en ervaren centraal staan. De leerkrachten gaan uit van intrinsieke motivatie en geven betekenisvol onderwijs.

Als team is onze houding integer en respectvol naar leerlingen, collega's en ouders. In ons team is er ruimte voor eigenheid en werken we samen door gebruik te maken van elkaars talenten.

Wij communiceren regelmatig, eerlijk en respectvol met ouders. Dat doen wij op basis van gelijkwaardigheid, waarbij wij een gemeenschappelijk doel voor ogen hebben. Ieder kind is waardevol voor de ouders en voor ons.