Aanmelden

Welkom op CBS de Ark! Wellicht klikt u deze pagina aan omdat u nieuwsgierig bent geworden naar deze school in uw omgeving, of de omgeving waar u binnenkort komt wonen. Op de website kunt onder het kopje 'School' meer informatie vinden. We gaan graag samen met u, op zoek naar het beste voor uw kind. Dat betekent niet alleen 'het maximale' naar boven halen, maar vanuit persoonlijke aandacht, verantwoordelijkheid en eigenaarschap, het wonderlijke avontuur aangaan van 'leren'.

Aanmelden gebeurt meestal als uw kind 2,5 á 3 jaar oud is. Als u uw eerste kind wellicht wilt aanmelden op onze school, kunt u dat het beste doen door deze stapjes te volgen:

1. Bekijk de website en de digitale schoolgids eens.
2. Bel naar de school, 0182357075 en vraag naar dhr. Adriaan Hanse. Mailen kan natuurlijk ook: info@cbs-deark.nl
3. Met u wordt een kennismakingsgesprek afgesproken. Zoveel als mogelijk met beide ouders of verzorgers. Uw zoon of dochter kan nog even rustig thuis blijven.
4. Tijdens het gesprek maken we kennis met elkaar, kan de directeur iets vertellen over de drijfveren en de visie van de school, en kunt u uw vragen stellen. Een rondje door het gebouw is uiteraard ook altijd leuk.
5. U neemt na het gesprek eens rustig de tijd om alles te laten bezinken en neemt daarna even contact op met de school. Mocht u tot aanmelden overgaan kunt u het formulier downloaden, uitprinten en (met handtekening!) inleveren.
6. U ontvangt een bevestiging en zodra de aanmelding administratief verwerkt is een uitnodiging via de mail om het 'Ouderportaal' te activeren. Dat is een digitaal systeem waarin u alle gegevens, notities, verslagen en resultaten kunt zien.
7. In de maanden daarna ontvangt u de maandelijkse digitale nieuwsbrief en andere relevante informatie.
8. Ongeveer zes weken voordat uw kind 4 jaar wordt ontvangt u een uitnodiging van de leerkracht voor een intakegesprek. In dat gesprek gaat het echt over de ontwikkeling van uw kind en kan uw zoon of dochter ook kennis maken met de leerkracht.

LET OP! Digitaal aanmeldingsformulier ALLEEN voor Internationale Schakelklas (ISK):
Download digitaal aanmeldingsformulier voor ISK-Bergambacht (er wordt een pdf document naar uw computer gedownload, vul dit digitaal in en stuur dit terug naar info@cbs-deark.nl of lever een uitgeprinte versie in).

Reguliere Ark-aanmelding:
Download digitaal aanmeldingsformulier (er wordt een Word document naar uw computer gedownload, klik bij 'Beeld' op 'Bewerken', daarna kunt u het formulier digitaal invullen)

Voorbereiding bij intakegesprek (zes weken voordat uw kind vier jaar wordt)

Download digitaal intakeformulier (pas van toepassing na uitnodiging van de leerkracht voor intakegesprek - zie punt 8)